× Search

News

Stichting GOED - Important Passport survey for Dutch citizen residing in Australia

Survey

To all Dutch citizen living in Australia

Stichting sent this email; GOED (Grenzeloos Onder Een Dak). For more information on GOED please click in the link provided. https://www.stichtinggoed.nl

As we all know the Honorary consul positions were abolished in 2015. Due to this there is a large group of Dutch /Australians who have to travel a long way to have their passports renewed in Sydney. The Stichting GOED has been working on this issues and in 2019 we had the MVA in the major cities. Perth has an agency who currently renews passports due to the distance (I assume)

The MVA were a great idea however when Covid-19 hit, many borders closed and there are quite a few people who can’t renew their passports and had to get a certificate of Dutch citizenship instead.

Therefore the Stichting GOED has decided to hold a survey among the Dutch in Australia as we are one of the countries most affected due to the distance to Sydney and the border closures.

We would appreciate it if you would be able to spread this email to your members and ask them to fill it out. The whole survey only takes 5 minutes at the most. We would greatly appreciate your help with the spread of this survey.

Mobiele Paspoort Aanvraag stations (MVA)

In een groot land als Australie waar Nederlanders overal verspreid zijn en lange afstanden moeten afleggen voor paspoort vernieuwing zijn de MVA’s zeer belangrijk. Daarom is frequentie op verschillende locaties, met voldoende waarschuwing belangrijk.

In het algemeen wordt een MVA pas uitgezet, als er behoefte aan is. Dat wil zeggen, wanneer men van verschillende mensen hoort (klacht ingediend) dat de afstand om een paspoort te vernieuwen te ver is. Als voorbeeld de ambassadeur in het VK reageerde op de vraag, waarom niet meer MVA’s in het VK? Quote: ‘Wij hebben van niemand gehoord dat daar behoefte aan is’.

Als men dus niks hoort verandert er ook niks. Soms worden MVA’s alleen uitgezet als de ambassade ergens toevallig moet zijn. Er zit uiteraard een kostenplaatje aan vast en ze moeten nu eenmaal bezuinigen bij Consulaire Zaken. Buitenlandse Zaken heeft ook doorgegeven dat per zoveel Nederlanders er 1 x een MVA wordt ingezet. Het ligt dus ook aan het aantal in een regio.

de stichting GOED heeft een enquete op gezet omdat er sinds Covid-19 veel meer problemen zijn geweest met het vernieuwen van Nederlands paspoorten. De beloofde MVA konden dus niet doorgaan.

Omdat nu ook de grenzen dicht zitten is het voor veel mensen moeilijk om hun paspoort te vernieuwen.

Een onderzoek kan de wens/behoefte/noodzaak aangeven.

Daarom vraag ik jullie om deze enquete in te vullen zodat de stichting GOED hiermee aan de slag kan gaan.
Previous Article THE NETHERLANDS ASSOCIATION OF QUEENSLAND INC.
Next Article Dutch Australia Society in the Illawarra

Theme picker

GET SOCIAL

Newsletter Signup